Miért fontos, hogy sportolj home office/otthonlét ideje alatt is?

Nehéz napokat, heteket élünk. Felelősségteljes emberekként az otthonainkba kényszerültünk. Aki tud, otthonról dolgozik, aki nem tud, próbálja kitalálni, hogyan lehet túl ezen a nehéz időszakon.

Fontos számodra a testi, lelki, szellemi egészséged fenntartása vagy épp megteremtése az otthonlét alatt?akkor most a legjobb helyen vagy!

 

Hogy miért jelentős a fent említett egység megtartása/elérése? Úgy gondolom, hogy ezt nem kell kifejtenem, hiszen évek óta a csapból is ez folyik, járványhelyzet ide vagy oda.

 

Most viszont kiemelkedő szerepe lett, többek között azért, mert egyik napról a másikra be lettünk zárva négy fal közé bizonytalan ideig.

 

Home office-osoknak még több az egy helyben töltött idő, hiszen már be sem kell utazni a munkahelyre.

A szülőknek az iskola/óvoda megszűnésével még több lett a házimunka, a feladat a gyerekek körül, ami sok stresszel és végeláthatatlan feladatok sorával jár.

 

Kevesebb a minket érő inger, megszűnt a mindennapi szociális közeg, még a barátainkkal sem találkozhatunk. Mindemellett áradnak a virtuális világból ránk az egyre inkább aggodalomra és bizonytalanságra okot adó hírek. Gondolom, még tudnátok folytatni a sort, igaz?

 

Lelkileg és testileg nagyon nagy kihívás ez az időszak, hiszen még inkább hajlamosak vagyunk az érzelmi és unalomevésre, valamint a munka miatt sok időt töltünk egy helyben üléssel, ami könnyen hoz magával pár plusz kilót és ízületi fájdalmakat, petyhüdt izmokat. Fenyeget a semmittevés, az eltunyulás veszélye is, ami depresszív hangulatot eredményez. Összességében ezek hatására gyengülhet az immunrendszer.

 

 

Az edzőtermek bezártak, de sosem volt ennél aktuálisabb az időszak arra, hogy folytassuk vagy elkezdjük a mozgást. Fontos, hogy mindezt tudatosan és egészséges határok között tegyük.

 

Testünk egészsége a legfontosabb. Az, hogy fenntartsuk izmaink feszességét, ízületeink és szöveteink anyagcseréjét, megakadályozzuk a káros méreganyagok felhalmozódását, ezzel elősegítve a méregtelenítő folyamatokat.

 

Lélektanilag elengedhetetlen a sport hatására termelődő hormonok közül az endorfin és a dopamin jelentősége, melyek a boldogság és a motiváció érzését eredményezik. Nem elhanyagolható szempont pedig, hogy ha kis időre is, de eltereli figyelmünket a mindennapok problémáiról, és eltölthetünk kis időt jó hangulatban egy szuper online közösségben is.

 

Végül, de nem utolsó sorban, pedig ennek az egésznek, előbb utóbb vége, jön a nyár, nyitnak a strandok , beindul az élet és szükséged lesz arra a bizonyos beach body-ra 😉  Még nem késő megdolgozni érte!

 

Keress bátran, segítek!Jelentkezz online csoportos óráimra, vagy személyi edzésre online vagy szabad téren!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük