Étkezési tippek I. – Reggeli

Szoktál reggelizni ugye?

 

A reggeli a nap egyik legeslegfontosabb étkezése. Sajnos nagyon sokan mégis kihagyják, pedig negatív fizikális, pszichés és egészségügyi hatásai vannak.

 

A reggeli segíti a koncentrációt, a figyelem összpontosítását, ami napközben nagyon fontos a munka során. Energiát ad a szervezetnek, fokozza az anyagcserét és a szellemi teljesítményt.

 

Ha fogyni szeretnél az anyagcsere felpörgetése szempontjából nagyon fontos, hogy ne hagyd ki. Tudom, sokan a fogyás érdekében kihagynak étkezéseket… Higgy nekem, pont az ellenkező hatást érik el vele. Az anyagcsere lassulásán kívül pedig tápanyag hiányt, gyengeséget, későbbiekben az immunrendszer gyengülését is okozhatja az elhagyása/kihagyása.

 

 

 

Mikor és mit javasolt enni reggelire?

 

Reggel 7:00 – 9:00 a reggeli legoptimálisabb időpontja.

 

Jó minőségű, összetett, alacsony glikémiás- indexű (lassabban felszívódó) szénhidrátok és magas rost tartalmú ételek: zabpehely, teljes kiőrlésű pékáruk, rozskenyér, quinoa, hajdina, cukrozatlan gabonapelyhek, zöldségek.

 

Tökéletes energia és fehérje forrás reggelire a tojás valamint jó választás a joghurt, túró és kemény, zsírszegény sajtok is.

 

Számomra az etalon a gyümölcsös zabkása. Általában vízzel készítem, de növényi tejjel is szuper. Valamilyen gyümölccsel (alma, banán, eper, áfonya) és kis fahéjjal összekeverve eszem, de lehet bele keverni különböző magvakat, mint mogyoró, chia, mandula, kesudió, lenmag. Pici mézzel édesítheted, bár szerintem tökéletes nélküle is.

 

Jó választás a tojásrántotta (zsírszegényen), tükörtojás, főtt tojás. Hozzá teljes kiőrlésű vagy rozskenyér, puffasztott rizs és zöldségfélék (paradicsom, paprika, uborka, retek).

 

Pirítós (teljes kiőrlésű, rozs) zöldség pástétomokkal (csicseriborsó krém, padlizsán krém stb.), tonhal pástétommal, vékony szelet sonkával, hozzá zsírszegény vagy kemény sajtok, mozzarella, feta és zöldségek.

 

 

 

Folyadék fogyasztásával, hogy álltok reggel?

 

Nem a reggeli kihagyhatatlan kávéra gondolok. Tudom, tudom… én is „ide azonnal a kávémat” típus vagyok, nincs is ezzel semmi gond, de van előtte két fontos pont, amire érdemes figyelni.

 

 

Ébredés után éhgyomorra kezdd a napod minimum 2,5 dl (nem hideg) szobahőmérsékletű, inkább langyos víz fogyasztásával,mert:

  • serkenti az emésztést és az anyagcserét
  • felgyorsítja a lassú bélmozgást
  • segít elindítani a méregtelenítő folyamatokat és kiüríteni a felgyűlt salakanyagot
  • a vesék és a gyomor működését is segíti
  • fokozza a vérkeringést

 

Összességében nagyon sok egészséget támogató hatása mellett, támogatja a fogyást, a kalóriák égetését.

 

 

 

A második dolog pedig, hogy a reggeli kávéd, teád ne üres gyomorra fogyaszd, hanem a már oly sokat emlegetett finom, tápláló reggelid után vagy közben.

 

Jó étvágyat kívánok!

 

 

Ha érdekelnek az egészséges étkezéssel kapcsolatos dolgok és hasznosnak találtad az írásom, akkor figyeld az oldalt, mert hamarosan folytatom a tízóraival kapcsolatos tudnivalókkal és tippekkel!

 

 

Szamay Judit- személyi edző

https://szamayjudit.hu/

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük