Csoportos edzés – személyi edzés… Melyiket válasszam?

budakeszi szemelyi edzo

 

Már régóta tervezed, hogy ideje elkezdeni valamit sportolni, de azt sem tudod hogyan/hol és mivel kezdd?

Már régóta tervezed, hogy ideje elkezdeni valamit sportolni, de azt sem tudod hogyan/hol és mivel kezdd?

A következő írásommal szeretnék kis segítséget nyújtani neked abban, mik a főbb szempontok, mielőtt nekiállsz a sportnak, természetesen, miután az orvosod is engedélyt adott rá!

Csoportos órák

A csoportos edzések tárháza manapság nagyon sok lehetőséget kínál, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő szintű, hangulatú, stílusú órát.

budakeszi edzés

Mire figyelj a választásban, ha teljesen kezdő vagy? Elsősorban arra, hogy kezdőknek meghirdetett órára menj be.
Persze előfordulhat, hogy nincs jelezve az óra nevében, hogy milyen szintű lesz. Ez esetben mindenképp konzultálj előtte a teremmel vagy az edzővel, hogy javasolja–e számodra.

Vannak olyan óratípusok, ahol mind haladóként, mind kezdőként részt vehetsz, mert az edző felkínál több alternatívát egy-egy feladatnál, hogy minden vendég megkapja a számára optimális terhelést. Azonban ez esetben is érdemes inkább a kisebb létszámú, alacsonyabb intenzitású (max 10-12 fő) órákat választani kezdőként, ugyanis egy nagyobb létszámú órán már többfelé osztódik az edző figyelme.

 

Bármilyen ízületi probléma vagy fájdalom esetén, főleg a régebb óta fennálló probléma esetén egy részletes orvosi vizsgálat és vélemény után, inkább személyi edzést, vagy a problémához előírt speciális mozgásformát javaslok. Mindezek ellenére, ha mégis egy csoportos órát választanál, mindenképp jelezd a problémád az edzőnek (akkor is, ha nem kérdezi)!

Csoportos órák előnye:

  • a jól megválasztott, motiváló, intenzitásnak megfelelő zene, ami észrevétlenül visz előre
  • a csapatszellem húzó, inspiráló ereje (ennek hátránya is lehet, amit a későbbiekben kifejtek)
  • barátságos, vidám légkör, új barátságok kialakulása
  • órák változatossága
  • edzésterhelés alakítása a vendégek igényeihez
  • feszültséglevezetés egy nehéz nap után

Hátránya:

  • Az előzőekben említett csapaszellem húzó ereje ártalmas, sérülésveszélyes is lehet. Biztos veled is előfordult már az a teljesítménykényszer, amit olyankor érzel, ha valaki melletted jobban, gyorsabban teljesíteni tudja az adott feladatot. Ösztönös késztetést érzel arra, hogy te is megpróbáld ugyanúgy végrehajtani, ahogy a többiek. Ez viszont magában hordozza a sérülés/túlerőltetés veszélyét.
  • Tiszteld a saját határaidat! Hidd el, a többiek is ugyanott kezdték, ahol te!!
  • Nem megfelelően választott óratípus
  • Edző figyelme megoszlik

Személyi edzés

Személyes tapasztalataim alapján, ha teljesen kezdő vagy, szívem szerint csakis személyi edzést javasolnék. Hogy miért?

Egy rutintalan újoncnak szüksége van olyan alapok megteremtésére, amire egy csoportos óra keretei kevésnek bizonyulhatnak. Ezen alapok hiányában, elég egy rossz mozdulat és megvan a sérülés, aminek a rehabilitációja annál hosszabb és költségesebb. A személyi edzés pedig csakis rólad szól. Az edző előzetes felmérés alapján olyan edzéstervet dolgoz ki a számodra, amellyel a saját ütemedben haladva, 100%-os figyelem és javítás mellett segít elérni a célod.

 

budakeszi szemelyi edzes

Menj be nyugodtan csoportos órákra, ha nem tudod még a helyes mozgás technikát (hogy kell guggolni, felülést végezni stb), mert az edző folyamatosan javítani fog és a rendszeres edzések által egyre erősebb és strapabíróbb leszel.

Feltétlenül egyéni edzést javaslok, ha guggolás helyett inkább összerogysz, a tested el sem bírod emelni a talajról, itt fáj, ott fáj, amott fáj, az egekben van a pulzusod, ha kettőt mozdulsz.

A személyi edző felméri az aktuális állapotod, hiányosságaid, és 100%- os figyelem mellett, rád szabott edzéstervvel, rendszeres edzéssel éritek el a munka elején kitűzött célt, felesleges sérülések nélkül, ami után az edző jóváhagyásával elkezdhetsz csoportos órákra is járni vagy kiegészítheted vele az edzéseid.

Személyi edzést javaslok abban az esetben is, ha már régóta jársz mindenféle órára, otthoni edzéseket is végzel videó alapján, túl vagy mindenféle diétán, léböjt kúrán és társain, de nincs érdemi változás.

Illetve akkor is a személyi edzés a te opciód, ha privát figyelemre, saját testedre, lelkedre és időbeosztásodra szabott edzésre vágysz.

A témával vagy bármilyen edzéssel kapcsolatos kérdés esetén keress bátran telefonon, e-mailen vagy a weboldalon megtalálható elérhetőségek bármelyikén és szívesen segítek!Illetve várlak szeretettel csoportos vagy személyi edzésemen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük